Airbus en Sabena Aerospace Engineering ondertekenen een samenwerkingsovereenkomst voor het onderhoud van de BELUX A400M vloot

Airbus en Sabena Aerospace Engineering hebben een Memorandum van Overeenstemming (MoU) ondertekend voor een industriële samenwerking. Deze samenwerking omvat de oprichting van een onderhoudslijn voor vliegtuigen in België ter ondersteuning van de BELUX A400M vloot. Deze onderhoudslijn zal lichte (C-Light) en zware (C-Heavy) onderhoudscontroles kunnen uitvoeren op de gezamenlijke vloot.

In totaal zullen acht vliegtuigen baat hebben bij deze overeenkomst en zal het de groei van de Belgische defensie-industrie in de komende vijf jaar versterken. Het zal meer werkgelegenheid creëren en bevordert, dankzij de gebundelde expertise van Airbus en Sabena Aerospace Engineering, de ontwikkeling van hoogstaande kennis en vaardigheden op het gebied van militair vliegtuigonderhoud.

Beatriz Lozano Méndez

Press Manager, Airbus Defence and Space

Persberichten in je mailbox

Over Airbus, media_relations

Airbus is een marktleider in het ontwerpen, produceren en leveren van lucht- en ruimtevaartproducten, -diensten en -oplossingen aan klanten wereldwijd.

Met ongeveer 134.000 werknemers en als het grootste lucht- en ruimtevaartbedrijf in Europa en wereldwijd marktleider, staat Airbus aan de top van de luchtvaartindustrie. We bouwen de meest innovatieve commerciële vliegtuigen en halen consequent ongeveer de helft van alle commerciële vliegtuigorders binnen. Dankzij ons diepgaande inzicht in de veranderende marktbehoeften, klantgerichtheid en technologische innovatie bieden wij producten die mensen en plaatsen via lucht en ruimte met elkaar verbinden.

www.airbus.com